Olga's Cakes

Här bloggar jag om min hobby - tårtdekorering

lördag 5 november 2011

Halloween-kursen





.

Fem glada flickor med mammor kom till min Halloween-cupcakes-kurs och förutom att baka själva muffinsen och göra frostingen har vi hunnit med lite modellering (en pumpa, en spindel, ett spöke och monster-ögon) och att dekorera cupcaksen med det. Tre hela timmar har gått jättefort och alla verkade ha jättetrevligt. Oroade mig faktiskt att barnen skulle bli trötta av att sitta och pyssla så länge med vi hade kunnat modellera i minst en timme till för det var så kul.



Här kommer lite bilder på deltagarnas Halloween-skapelser.

Jag hade jättekul jag med, ser fram emot Jul-kursen!




barnen har varit mycket kreativa - här ser ni t ex en liten larv som kryper på pumpan



och min egen dotter Sofia som också fick vara med




4 kommentarer:

  1. Vilka härliga cupcakes :) Kan tänka mig att barnen tyckte kursen var superkul =)

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft det riktigt roligt, kul! Fina kreationer, bra när kidsens kreativitet flödar! :)

    SvaraRadera
  3. Tack Amy och Milli!

    Mina, tycker du? Jag har lite svårt att se det själv för jag tycker att hon liknar sin pappa ganska mycket men det är många säger att hon liknar mig och det är jättekul :)) jag får lita på er :))

    SvaraRadera