Olga's Cakes

Här bloggar jag om min hobby - tårtdekorering

söndag 26 september 2010

Lite bilder från Scandinavian Cake Show


Gud, vad jag är dålig på att göra inlägg! September är nästan slut och jag har gjort hela 2 inlägg. Ska försöka bättra på mig :))

Vill tacka alla som har lämnat så otroligt fina kommentarer till min Paris-tårta! Ska försöka svara på era frågor här. Det tog mig ungefär två månader att göra den här tårtan (alltså inte morgon till kväll, men lite då och då). Det blir ingen Scandinavian Cake Show 2011, vet inte varför, har hört att de vill höja nivån på tävlingen. Så nästa gång är det 2012 och då ska min tårta stå på ett Table of Honor och den ska lagas ordentligt innan dess - både de detaljer som jag slarvat med och det som har gått sönder under resan hem (bland annat det snedda Eiffeltorner - tack och lov, haha, nu finns det i alla fall en anledning att göra om det - och figurerna).


Jag tyckte det var jättekul att tävla och det ska jag definitivt göra om. Funderade på att åka till International Cake Show i Birmingham (5-7 november) i år med en supertrevlig tjej som jag träffade under Scandinavian Cake Show-dagarna (Nadia heter hon). Har till och med börjat planera en ny (och mycket mindre detaljerad:) tårta men det får bli nästa år för Nadia kan inte åka och det skulle bli för ensamt att åka själv. Och det är för short notice, det är ju bara en månad kvar. Och tårtan till en International Cake Show får planeras och göras riktigt ordentligt för där accepteras inget slarv.


Här kommer lite bilder på tårtorna från SCS

Det här är Nadias superfina tårta. Älskar känslan och detaljer - flickans "drömögon" och inte minst manikyr-pedikyr :))


















Den tårta var så otroligt vackert detaljerad (helt i min smak:)) och den vann Highly Commended-award. Jag trodde faktiskt att den skulle vinna för den var både vacker och mycket skickligt gjord.

Och lite andra "drömsemestrar"



Och lite bröllopstårtor (temat var Retro 70-talet)













































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar