Olga's Cakes

Här bloggar jag om min hobby - tårtdekorering

tisdag 8 mars 2011

Min dotter fyller 8 idag!!! (och så tårta förstås)







Min dotter Sofia fyller 8 idag, precis på den internationella kvinnodagen (vilket är en stor grej i Ryssland, det är ungefär som att vara född på julafton). Det är ingen sådan politiskt-feministiskt-kämpa-för-kvinnornas-rättigheter-dag utan det är mer som Mors dag. Alla tjejer i alla åldrar (både i familjen, i skolan, dagis och arbetsplatser) blir lite extra uppvaktade den 8 mars. De får blommor och presenter och man blir firad för att man är en kvinna hur konstigt det än låter. Ja, för att vi är vackra, smarta, vi kan göra alla möjliga underbara grejer och vissa av dem gör vi mycket bättre än män som att föda barn t ex :)) Och det är värt att fira!

I alla fall, så fyller min dotter år idag och så här fin blev hennes tårta. Här ser ni en blandning av hennes favoriter (tänkte göra många fler men tiden och tårtytan tog slut).

De här känner ni säkert igen.

De här är Fiffi och den lilla mullvaden från en mycket populär tecknad film (tjeckisk tror jag att den var)


Den blåa kaninen är Sofias favoritgosedjur som hon fick av min bror för många år sedan. Smulan heter han och han fick förstås var med på kalaset.

De här sötnosarna behöver nog ingen presentation
...och så SvampBob Fyrkant

...och fåret Shaun

...och Hello Kitty

..och så de här roliga rundisar som de heter på ryska. Mina barn älskar dem, dessa tecknade filmer är helt underbara (ni kan se dem här www.kikoriki.com)



och så lite till bilder


11 kommentarer:

  1. Men wow vilket härligt kalas på tårtan, fantastiskt!
    Idag är faktiskt min dopdag, vilket mamma så klart hade i åtanke för många år sedan :)

    SvaraRadera
  2. wow vad många figurer. Förstår att du inte fick plats med fler på tårtan! Jättefina !!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis i så fall på dopdagen och på kvinnodagen!

    SvaraRadera
  4. Tack, Marie! ja, det var faktiskt skönt att det blev ont om plats på tårtan för jag började bli lite trött av all modellering :))

    SvaraRadera
  5. Wow! Helt otroligt vad många fina detaljer och modelleringar på en och samma tårta!!

    SvaraRadera
  6. Vilket kalas!!! Helt fantastisk! Vilket jobb du lagt ner. Måste tagit hur många timmar som helst!!
    Men det är det värt till sin dotter!! :o)

    SvaraRadera
  7. Underbart kalas tårta! du är fantastisk!!

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastisk tårta, figurerna är ju supersöta

    SvaraRadera
  9. Jag blir sååååå imponerad, vilken talang du har!

    SvaraRadera