Olga's Cakes

Här bloggar jag om min hobby - tårtdekorering

måndag 19 september 2011

Livet börjar efter 30-tårta




En underbar tjej ville överraska sin man på hans 30års dag. Och eftersom han har lite av en ålderskris (haha, vad ska alla andra gamlingar - som jag - säga...) så ville vi skoja lite med honom och hans åldersnoja och visa att livet blir bara bättre och bättre efter 30 (eller?...)

Bilderna är inte de bästa, det var väl mörkt i lägenheten men ni ser väl att paret har det väldigt mysigt på soffan (förresten, de har inga barn än men vi bestämde att han förtjänar ett litet inblick i hur mysigt det kommer att bli:))

























13 kommentarer:

  1. Det är helt absurt vad duktig du är på att modellera!!! Figurerna är så makalöst bra att man tappar hakan. Jag kan inte prisa dig nog!!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken FANTASTISKT härligt tårta! Vilka detaljer! TV-spelet, papiljotterna... Till och med ölburken har du fått till så inte tror det är sant! Verkligen imponerande <3

    SvaraRadera
  3. Vad jag blir glad av att höra det! Tack, Caroline och Alexandra!

    SvaraRadera
  4. Alltså du är ju bara så grymt bra på modellering!!! Tycker absolut att du ska satsa på eget - eller så slår vi ihop oss haha!

    SvaraRadera
  5. Tack, Maria! Det vore faktiskt jätteskönt med en partner. Inte helt lätt att starta eget och att sköta det helt ensam ....

    SvaraRadera
  6. Men herregud.. Du är ju helt makalös.. vilken detalj känsla du har.. och vilken fantasi och härlig humor.. Och det mest imponerande är att du får ut det med i dina modelleringar. Varje tårta blir en berättelse.. Man vill bara se mer.. Mycket imponerad

    SvaraRadera
  7. Tack, Carola! Där var ordet jag letade efter - berättelsetårtor :)) För jag funderade just på det vad man skulle kalla det för - att man kan se att någonting händer, att det inte står stilla på tårtan utan att det är lite av en berättelse.

    SvaraRadera
  8. Otroligt snyggt... å så fint pilljobb du gjort.. att du får till det så fint när det är så smått.. jag tycker mina fingrar e så klumpiga.. haha kanske har prinskorvsfingrar alá styv :P

    Men snyggt.. å rolig tårta :))

    SvaraRadera
  9. Neeej, det tror jag inte att du har. Det är bara att öva

    SvaraRadera
  10. Men alltså, man blir ju helt stum av beundran! Vilka konstverk du får till, helt otroligt makalöst... Oavsett vad man säger om dom så känns det inte riktigt tillräckligt. Vilka detaljer och vilken humor det finns i dom. Bröllopstårtan är ju fantastisk.

    SvaraRadera
  11. Helt otroligt vilka tårtor du gör! Grymt modellerat, och vad roliga detaljer! En sån tårta vill jag med ha när jag blir så gammal ;-)

    SvaraRadera
  12. Instämmer med de övriga, grymt fint modellerat! Du är jätteduktig!

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara figurer, detaljer, ja allt..! Superfint!

    SvaraRadera