Olga's Cakes

Här bloggar jag om min hobby - tårtdekorering

söndag 4 juli 2010

Äntligen en uppdatering aka Hawaii tårta aka Scandinavian Cake Show




Beundrar verkligen alla som hinner med sina vanliga liv med jobb, familjen, barn, fritidsintressen, bak och regelbundna blogguppdateringar. Själv har jag inte varit här på två veckor - visserligen har jag tittat in och läst andras bloggar med har inte riktigt haft tid och ork med inlägg.

Det här inlägget handlar om The One and Only Scandinavian Cake Show som jag har anmält mig till för första gången. Tårttävlingen arrangeras av TårtDecor och kommer att hållas i Kungälv den 18-19 september. Årets kategorier är Retro bröllopstårta i 70tals stil - funderat lite på det men är inte speciellt sugen på massa färger och blommor. Därför ska jag tävla med min motivtårta i kategori Min drömsemester.

När man tänker Min drömsemester så tänker man direkt sand-strand-hav. Det var min första tanke när jag började planera min tävlingstårta. Ungefär så här skulle den se ut - jag liggande på en exotisk strand med blomma i håret. Ok, kanske min man skulle vara med. Barnen? Nja.... hm... kanske. :))


Denna Hawaii-tårta gjorde jag för ett tag sen till min sons kompis storasyster och även om det var jättekul att göra tårtan så skulle jag vilja göra något annat i år. Sen tänkte jag också att kanske många andra får samma ide - en underbar havstårta - och en massa varianter på tårta med ett och samma - om än så tacksamt tema- blir kanske lite för tråkigt. Därför ska jag göra något helt annat. Vill inte avslöja för mycket men fint blir det! Och det är verkligen min drömsemester som är minst lika kul som strandsemester!

6 kommentarer:

  1. Så många fina och detaljerade tårtor du gjort! Glad att jag hittade hit :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin tårta... jag skulle nog också beskriva min drömsemester så. :-)
    Hur har du gjort havet?

    SvaraRadera
  3. Vilket läckert vatten du fått till! Verkligen fin tårta!

    SvaraRadera
  4. Tack för alla snälla kommentarer! Jag blir så glad när jag läser dem.

    Erika - tack för frågan, jag ska berätta om havet i nästa steg-för-steg inlägg

    SvaraRadera
  5. ja jag vill veta oxå hur man gör hav smeten...

    SvaraRadera
  6. här berättade jag hur jag gjorde havet


    ttp://olgascakes.blogspot.com/2010/07/vattenhavetsjo.html

    SvaraRadera